Tijdens én na de lockdown FIT blijven? Doe mee met de LOCKDOWN CHALLENGE!

Sportcentrum VU biedt jou de kans om de lockdown fitter én gezonder door te komen. Wil jij een gezond(er) gewicht, een betere conditie, meer energie en je sterker voelen? Of zoek je gewoon iets om de lockdown beter door te komen, zodat je gym ready bent om straks weer bij Sportcentrum VU te knallen? Get ready en doe de komende 28 dagen mee aan onze LOCKDOWN CHALLENGE!!

Vanaf woensdag 13 januari kun je via ons programma 28 dagen werken aan jouw fitness en gezondheidsdoelstellingen.

Dit houdt in: elke dag van de week plan jij sport en bewegen in jouw agenda, zodat je het naast werk, studie of Netflix kijken 😉 kunt doen.  

Wat houdt de LOCKDOWN CHALLENGE in?  

  1. Allereerst: schrijf je doel voor deze challenge op! Wat wil jij bereiken? Mijn doel is: ………..(strakker, kilo’s, energielevel, aantal sport- en beweegmomenten per week) 
  2. Plan per week jouw sport en beweegmomenten en ga ze doen! Plan jij werk en studie serieus in? Doe dat dan ook voor jezelf, jouw gezondheid en het ‘lekker in je vel’-gevoel!
  3. Kies daarnaast één punt uit de onderstaande onderdelen en ga deze uitdaging met jezelf aan.
  4. Wil je nog meer halen uit je challenge? Kies dan twee of meer punten per onderdeel.

N.B: Heb je hulp nodig of wil je even sparren over een oefening of ander onderdeel uit de LOCKDOWN CHALLENGE? Wij, Sportcentrum VU instructeurs, staan voor jou klaar om je te helpen om b.v. jouw fitness doel(en) te bepalen, maar ook zeker om die te behalen! Schroom dus niet, als je een beetje support nodig hebt en mail voor een online afspraak: j.seijger@vu.nl

Kies uit de volgende onderdelen:

BEWEGING

  • Intensief 2-3 x per week: minimaal 30 minuten intensieve beweging met kracht- en conditie en voor de ouderen ook balans.
    • Kies uit onze dagelijkse online live workouts, zoals Total workout, Pump, XCO en Zumba: (20+) Facebook
  • 3-5 x per week bewegen: bijvoorbeeld 30 min wandelen, fietsen, boodschappen doen.
  • Vermijd langdurig stilzitten. Plan het liefst elke 30 minuten een zitonderbreking, waarbij minimaal 1 minuut bewogen wordt.
    Body en Mind Ontspanning: zitonderbrekingen of online lessen

ONTSPANNING

  • Focus 3x per dag 5-10 min (of telkens wanneer je er behoefte hebt) op een rustige neusademhaling naar je buik met verlenging van je uitademing, dit heeft een ontspannend effect op lichaam en geest. Laat alle gedachten die opkomen voor wat ze zijn, zonder erin mee te gaan. Merk ze op, maar ga direct weer terug met je focus naar je ademhaling. Tip: The Breathing app.
  • Doe aan yoga. Op onze besloten Facebook pagina Online sessies Sportcentrum VU vind je verschillende workouts w.o. yoga.

SLAAP

  • Minimaal 7,5 uur slaap per nacht.
  • Ga eens een uur eerder naar bed.
  • Kijk het laatste uur voor het slapengaan niet meer op schermpjes met blauw licht.

VOEDING

  • Varieer! Probeer zoveel mogelijk verschillende soorten groente / fruit per week te eten, waaronder bessen, bloemkool, prei, knoflook, ui, bladgroentes.
  • Eet bij minimaal 2 maaltijden groente en eet bij de avondmaaltijd een halve bord groente aangevuld met gezonde eiwitten (ei, (biologische) kip, vis, peulvruchten)
  • Eieren en minimaal 2x/week vette vis zoals zalm, makreel, haring.
  • Olijfolie (extra vierge) in salades en gebruik veel kruiden o.a. oregano
  • 3-4 koppen kruidenthee per dag

Vul het TRAININGSSCHEMA van 28 dagen per week in. Op deze manier kun je bijhouden of je jouw  doelen heeft bereikt. Maar je kunt elk weekresultaat ook gebruiken om de volgende week wel / niet bij te stellen.

Nieuwsbrief ontvangen?

Vul hier je e-mailadres in om onze nieuwsbrief te ontvangen

Copyright © 2021 - Vrije Universiteit Amsterdam