Pilates

Een rustige maar intensieve les met als doel het verbeteren van de core-stability. Pilates is erop gericht je rug, buik en bekken optimaal te versterken en tegelijkertijd flexibeler te maken. Lichamelijke klachten worden voorkomen en kunnen zelfs verdwijnen door deze geconcentreerde en rustige manier van trainen. Je wordt je bewust van houding, bewegingstechniek en ademhaling. Je verbetert je figuur, versterkt je spieren én doordat elke oefening wordt uitgevoerd met focus op de ademhaling, heeft de les ook een ontspannende werking.

Rooster

maandag 15 oktober 2018

Tijdstip Sport Trainer Locatie Beschikbaarheid
20:00 - 21:00 Pilates Pam Studio 1 Reserveren niet nodig

dinsdag 16 oktober 2018

Tijdstip Sport Trainer Locatie Beschikbaarheid
18:00 - 19:00 Pilates Frank Studio 1 Reserveren niet nodig

woensdag 17 oktober 2018

Tijdstip Sport Trainer Locatie Beschikbaarheid
18:30 - 19:30 Pilates Frank Studio 1 Reserveren niet nodig

donderdag 18 oktober 2018

Tijdstip Sport Trainer Locatie Beschikbaarheid
17:30 - 18:30 Pilates Frank Studio 1 Reserveren niet nodig

zaterdag 20 oktober 2018

Tijdstip Sport Trainer Locatie Beschikbaarheid
10:15 - 11:15 Pilates Jolanda Studio 1 Reserveren niet nodig

Onze abonnementen

All-in 12 maanden

vanaf € 225,00
Word Lid Meer info

All-in 6 maanden

vanaf € 130,00
Word Lid Meer info

All-in 1 maand

vanaf € 35,00
Word Lid Meer info

Daluren All-in 12 maanden

vanaf € 135,00
Word Lid Meer info

Daluren All-in 6 maanden

vanaf € 80,00
Word Lid Meer info

Daluren All-in 3 maanden

vanaf € 55,00
Word Lid Meer info

Pilates bij Sportcentrum VU

Je wordt je bewust van houding, bewegingstechniek en ademhaling. Je verbetert je figuur, versterkt je spieren én doordat elke oefening wordt uitgevoerd met focus op de ademhaling, heeft de les ook een ontspannende werking.


Pilates bij Sportcentrum VU

Pilates bij Sportcentrum VU

De Pilates lessen bij Sportcentrum VU zijn low-impact, dat wil zeggen dat de hartslag niet extreem verhoogd wordt of je buiten adem raakt bij het uitvoeren van de oefeningen. Centraal in elke Pilates les staat het ontwikkelen van je powerhouse. Deze wordt gevormd door een aantal spieren tezamen: de dwarse buikspier, de dieper gelegen rugspieren, de bekkenbodemspier en het middenrif. Samen zorgen deze ervoor dat het bekken en de wervelkolom gestabiliseerd worden. Tijdens de Pilates lessen bij Sportcentrum VU leer je hoe je je powerhouse kunt spannen en ontspannen.

De manier van trainen bij Pilates is eigenlijk een combinatie van yoga met krachttraining. Je wordt soepeler, werkt geconcentreerd en gecoördineerd aan het uitvoeren van de oefeningen (yoga) en je ontwikkelt je spieren en conditie door het lage tempo waarin de oefeningen worden uitgevoerd (krachttraining).

Pilates is geschikt voor iedereen, vrouwen en mannen, jong en oud. Gedurende de lessen word je goed begeleid bij het uitvoeren van de oefeningen waarbij de intensiteit bepaald wordt door jezelf.

Benodigdheden

De Pilates oefeningen worden uitgevoerd op een matje. Deze zijn aanwezig in de sportstudio’s van Sportcentrum VU. Natuurlijk ben je vrij om je eigen matje mee te brengen. Bij de Pilates les draag je geen sportschoenen, maar alleen sokken. Verder raden we je aan een drinkflesje mee te nemen en een handdoek voor het zweten. Let op: Het gebruik van een handdoek is verplicht bij Sportcentrum VU, bij alle groepslessen en in de fitness.

Gratis dagpas

Deze les uitproberen? Dat kan! Voor nieuwe leden is het mogelijk om een dag gratis ons sportaanbod uit te proberen. Dus doe een keer mee met een proefles! Meld je hiervoor aan bij de balie op één van onze twee locaties. Maximaal één gratis dagpas per persoon.

Delen via    Facebook Twitter Google+ Pinterest

Nieuwsbrief ontvangen?

Vul hier je e-mailadres in om onze nieuwsbrief te ontvangen

Copyright © 2018 - Vrije Universiteit Amsterdam / Disclaimer / Privacy Statement