Wielrennen

Met de versoepeling van de coronamaatregelen vanaf 1 juli stappen we af van het Cycling Apart Together principe en gaan we weer meer in groepen fietsen. Natuurlijk blijven we daarbij alert. Omdat het fietsen aan het begin van het seizoen lang stilgelegen heeft houden we dit jaar -anders dan andere jaren- maar een korte zomerstop.


ZOMERROOSTER VANAF 6 JULI

Vanaf 6 juli werken we met een zomerrooster, dit loopt door tot eind augustus, met een korte onderbreking: tussen 1 en 15 augustus zijn er geen fietstrainingen. In september hopen we weer een uitgebreider programma te kunnen bieden.

In het zomerrooster zijn er 2 trainingen voor beginners en 3 trainingen voor alle niveaus (m.u.v. echte beginners). Heb je vragen, neem dan contact op met trainer Kees de Vrij: kees@skits.nl

Voor alle trainingen moet je je ook vooraf per mail (kees@skits.nl) aanmelden.
Voor avondtrainingen is de deadline 12.00 uur op dezelfde dag, voor ochtendtrainingen 18.00 voorgaande dag.

Wil je een leenfiets gebruiken, zorg ervoor dat je een kwartier voor aanvang van de training aanwezig bent op de locaties waar de leenfietsen staan.

ZOMERROOSTER

Bekijk het lesrooster voor de wekelijkse update: https://sportcentrumvu.nl/lesrooster/

Maandag 18.30 – 20.30: start- en verzamelpunt is Hoek Kalfjeslaan – Kostverlorenweg
(SKITS Social Cycle, SVU wielrenners zijn ook welkom!!)

Donderdag 10.00 – 11.30 (beginnerstraining): start- en verzamelpunt is Universum

Donderdag 18.30 – 20.30: start- en verzamelpunt is ingang Flevoparkbad

Vrijdag 10.00 – 11.30 (beginnerstraining): start- en verzamelpunt is Uilenstede

Zaterdag 10.00 – 12.30: start- en verzamelpunt is ingang Flevoparkbad

WIELRENNEN BIJ SPORTCENTRUM VU

Wielrennen of sportief fietsen: erop uittrekken op een racefiets is een ‘must’ geworden onder jonge Amsterdammers. Zeker ook onder studenten. De omgeving van Amsterdam en Amstelveen leent zich erg goed voor mooie trainingsritjes, zoals een ‘rondje Ronde Hoep’. Je kan kiezen voor beginnerslessen en elite-trainingen, met techniek, tijdritten en toertochten.

Om mee te doen aan de wielrentrainingen heb je een all-in abonnement nodig. Deelnemen vanuit het VU Fit at Work programma is gratis. Ook is het mogelijk om een apart abonnement voor wielrennen te kopen.

Heb je zelf (nog) geen fiets? Geen nood, die kun je bij ons gratis lenen.
Voor info over de trainingen/reservering leenfietsen: trainer Kees de Vrij, Kees@SKITS.nl; telefoonnummer: 06-21275720. Voor inschrijven voor de trainingen ga je naar mijn.sportcentrumvu.nl. 

BEGINNERSCURSUS WIELRENNEN

Beginners in het wielrennen leren de basics, zoals het veilig fietsen met een groep in het verkeer, het gebruiken van de juiste versnellingen en de houding op de fiets.

REGULIERE WIELERTRAININGEN

Voor wielrenners op alle niveaus zijn er trainingen van ongeveer twee uur. Werkelijk álle aspecten van wielrennen komen aan bod. De formule is zodanig dat niveauverschillen tussen deelnemers onderling geen probleem zijn, zodat iedereen het beste uit zichzelf kan halen.

STUDENTENVERENIGING SKITS

A.S.S.W.S.V. SKITS is de enige echte studenten schaats-, wieler- en skeelervereniging van Amsterdam. Bij SKITS kun je sporten op alle niveaus, veel studenten ontmoeten, feesten en je ontwikkelen bij een van de vele commissies! Als je lid bent van SKITS ben je automatisch ingeschreven als wielercursist.

Als lid van SKITS mag je deelnemen aan bovenstaande trainingen zonder je bij Sportcentrum VU in te schrijven. Echter moet je je wel voor iedere beginnerstraining en voor het reserveren van een leenfiets aanmelden bij Kees de Vrij.

SKITS organiseert ook een tijdritcompetitie! Meer info daarover vind je hier

GRATIS DAGPAS

Deze les uitproberen? Dat kan! Voor nieuwe leden is het mogelijk om een dag gratis ons sportaanbod in Amsterdam en Amstelveen uit te proberen. Dus doe een keer mee met een proefles! Meld je hiervoor aan bij de balie op onze locatie op Uilenstede. Maximaal één gratis dagpas per persoon.

OOK NIET ONBELANGRIJK

Wielrennen is niet ongevaarlijk. Veiligheid staat bij ons voorop. Je materiaal (banden! remmen!) moet in orde zijn en een valhelm is verplicht. Je leert in een groep rijden zonder jezelf en anderen in gevaar te brengen. Toch blijven er risico’s. Check voor de zekerheid je verzekering. Een bel op je fiets is voor wielrenners geen overbodige luxe.

Eet vooraf goed en neem drinken en sportvoeding mee. Onder slechte of donkere omstandigheden is een (reflecterende) regenjas aan te raden en lampjes. Bij temperaturen onder 16 graden draag je bij voorkeur een lange broek (ter bescherming van je knieën) en lange mouwen. Fietshandschoenen en een fietsbroek worden aanbevolen.

Delen via    Facebook Twitter Google+ Pinterest

Nieuwsbrief ontvangen?

Vul hier je e-mailadres in om onze nieuwsbrief te ontvangen

Copyright © 2020 - Vrije Universiteit Amsterdam