Veelgestelde vragen

Op deze pagina plaatsen wij veelgestelde vragen.
Staat er een vraag niet tussen? Mail ons dan op info@sportcentrumvu.nl.

Vragen over abonnementen / cursussen
Kan ik mijn abonnement bevriezen of beëindigen als ik een blessure heb?

Er kan een verzoek worden gedaan om het abonnement te bevriezen na overleg en bewijsvoering inzake de blessure.
Stuur het verzoek per e-mail naar: info@sportcentrumvu.nl

Kan ik mijn abonnement stopzetten als ik met vakantie ga?

Nee, het abonnement kan niet worden stopgezet als je met vakantie gaat.

Kan ik mijn abonnement stopzetten als ik ga verhuizen?

Ja, dit kan wel mits je minimaal 10km bij het Sportcentrum vandaan gaat wonen.
De verhuizing moet worden aangetoond aan de balie of via de e-mail. 

Wanneer kom ik in aanmerking voor het studententarief?

Alle WO-, HBO-, MBO studenten kunnen komen sporten voor het studententarief.
Bij het aanschaffen van het eerste abonnement moet je bij de balie laten zien dat je student bent.
Let wel: minimale leeftijd is 16 jaar. 

Ik zie het studententarief niet als ik een abonnement wil kopen, hoe kan ik dit wel te zien krijgen?

Kom langs bij het Sportcentrum om te laten zien dat je student bent (bv: inloggen in canvas).
Wij passen de categorie aan en je kan een abonnement kopen voor het studententarief.

Ieder jaar in Augustus passen we de categorieen van studenten altijd aan naar categorie 3 - reguliere prijzen - en moet je weer bij de balie aantonen dat je student bent en in aanmerking komt voor student prijzen.

Ik heb ingeschreven voor een tennis cursus maar achteraf kan ik niet. Krijg ik mijn geld terug?

Volgens de Algemene Voorwaarden kan je binnen 14 dagen na aankoop zonder opgaaf van reden afzien van de cursus.
Het betaalde cursusgeld kan via het Sportcentrum (info@sportcentrumvu.nl) worden teruggestort of je kan het als tegoed in je account laten staan en gebruiken voor latere aankopen. 

Kan ik een proefles volgen bij het Sportcentrum?

Voor studenten die in Amsterdam studeren (bewijs tonen) is er (éénmalig) een gratis dagpas beschikbaar.
Mocht je niet in Amsterdam studeren dan kan er een dagpas worden gekocht voor € 8,50 (student) of € 12,50 (niet-student).

Vragen over fitness / groepslessen
Wat zijn de voorschriften voor het gebruik van de fitness faciliteiten?
  • Breng altijd een handdoek mee.
  • Draag sportkleding en sportschoenen (geen buiten schoenen).
  • Hou rekening met je mede sporters bij het gebruik van de apparaten.
  • De overige voorschriften kan je hier vinden.
Voor welke groepslessen moet ik reserveren?

Er hoeft alleen voor Paaldansen, Spinning en Spin&Shape gereserveerd te worden, de gereserveerde plaats is tot 5 minuten voor aanvang van de les geldig.
Daarna kan/mag iedereen gebruik maken van de niet geclaimde plekken.  

Wat heb ik nodig bij de groepslessen?

Veel materialen zijn in de studio aanwezig, behalve een mat. Neem je eigen mat mee wanneer er oefeningen op de grond gedaan worden. 
Bij Yoga is het zelfs verplicht om een mat mee te nemen i.v.m. veiligheid. 

Wat heb ik nodig bij vechtsporten?

Bokshandschoenen en scheenbeschermers kun je lenen, die zijn aanwezig in de studio.
Een tok en een bitje moet je zelf meenemen, met name bij ‘sparren’.
Niet in alle lessen is sparren een onderdeel, vraag de docent wat jij kan doen als jij niet wilt sparren.   

Wat is het niveau van de groepslessen?

Alle niveaus zijn welkom, tenzij anders vermeld bij de beschrijving op onze site. 

Vragen over de APP van het Sportcentrum
Waar kan ik de App van het Sportcentrum downloaden?

Voor android telefoons: Klik hier voor Android
Voor IOS telefoons: Klik hier voor IOS

Ik heb de app gedownload maar als ik inlog krijg ik een foutmelding, wat nu?

Mogelijk sta je met een ander emailadres in ons bestand.
Neem hiervoor contact op met onze balie info@sportcentrumvu.nl of ga even langs bij de balie op OZW of Uilenstede. 

Moet ik een nieuw account aanmaken als ik de app heb gedownload?

Nee, als je een abonnement hebt bij het Sportcentrum VU heb je automatisch een account. De inlognaam is het e-mailadres waarmee je een account aangemaakt hebt.
Als je het wachtwoord niet meer weet maak dan een nieuwe aan via:https://portal.sportcentrumvu.nl/pages/forgot-password 

Ik heb een geldig abonnement, hoe kan ik de QR-code scannen voor toegang tot het Sportcentrum?

De QR-code kan je scannen door eerst de APP van het sportcentrum te installeren, daarna moet je inloggen en kan je via het 'scan’ knopje onderaan de App de QR-code scannen. 

Ik ben mijn wachtwoord kwijt om in het portaal / APP in te loggen, wat te doen?

In het inlogscherm staat een link om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Deze wordt gestuurd naar het e-mailadres waarmee je geregistreerd staat. 
 

Overige vragen
Hoe kan ik een zaal huren?

Stuur mail naar info@sportcentrumvu.nl met daarin de dag, de tijd en welke zaal je wil huren en wat je daar voor activiteit je wil gaan doen. 

Printen van een factuur

Het is nu mogelijk om de factuur van je abonnement zelf af te drukken.

Wanneer je inlogt op het klantenportaal: https://portal.sportcentrumvu.nl/

  • Klik dan rechtsboven in je scherm op je naam.
  • Kies: Mijn boodschappen
  • Kies: Bestellingen
  • Zoek het laatste abonnement op en klik op: details
  • Klik vervolgens op: Bestelling uittreksel

De factuur wordt aangemaakt als .pdf en kun je downloaden op je apparaat.

 

Scroll to top