Veelgestelde vragen

Op deze pagina plaatsen wij veelgestelde vragen.
Staat er een vraag niet tussen? Mail ons dan op info@sportcentrumvu.nl.

Vragen over abonnementen / cursussen
Kan ik mijn abonnement bevriezen of beëindigen als ik een blessure heb?

Er kan een verzoek worden gedaan om het abonnement te bevriezen na overleg en bewijsvoering inzake de blessure.
Stuur het verzoek per e-mail naar: info@sportcentrumvu.nl

Kan ik mijn abonnement stopzetten als ik met vakantie ga?

Nee, het abonnement kan niet worden stopgezet als je met vakantie gaat.

Kan ik mijn abonnement stopzetten als ik ga verhuizen?

Ja, dit kan wel mits je minimaal 10km bij het Sportcentrum vandaan gaat wonen.
De verhuizing moet worden aangetoond aan de balie of via de e-mail. 

Wanneer kom ik in aanmerking voor het studententarief?

Alle WO-, HBO-, MBO studenten kunnen komen sporten voor het studententarief.
Bij het aanschaffen van het eerste abonnement moet je bij de balie laten zien dat je student bent.
Let wel: minimale leeftijd is 16 jaar. 

Ik zie het studententarief niet als ik een abonnement wil kopen, hoe kan ik dit wel te zien krijgen?

Kom langs bij het Sportcentrum om te laten zien dat je student bent (bv: inloggen in canvas).
Wij passen de categorie aan en je kan een abonnement kopen voor het studententarief.

Ieder jaar in Augustus passen we de categorieen van studenten altijd aan naar categorie 3 - reguliere prijzen - en moet je weer bij de balie aantonen dat je student bent en in aanmerking komt voor student prijzen.

Ik heb ingeschreven voor een tennis cursus maar achteraf kan ik niet. Krijg ik mijn geld terug?

Volgens de Algemene Voorwaarden kan je binnen 14 dagen na aankoop zonder opgaaf van reden afzien van de cursus.
Het betaalde cursusgeld kan via het Sportcentrum (info@sportcentrumvu.nl) worden teruggestort of je kan het als tegoed in je account laten staan en gebruiken voor latere aankopen. 

Kan ik een proefles volgen bij het Sportcentrum?

Voor studenten die in Amsterdam studeren (bewijs tonen) is er (éénmalig) een gratis dagpas beschikbaar.
Mocht je niet in Amsterdam studeren dan kan er een dagpas worden gekocht voor € 10,- (student) of € 14,- (niet-student). (prijzen vanaf 1 sept 2025)

Vragen automatische incasso abonnement
Ik heb een lopend abonnement? Moet ik iets doen? 

Nee, je lopende abonnement blijft actief tot aan de einddatum. Daarna kan je een nieuw abonnement afsluiten dat via incasso wordt betaald. 

Welk incasso abonnement bieden jullie aan?

We hebben een jaarabonnement dat per maand wordt geïncasseerd. Deze vervalt automatisch na 12 maanden. 

Wanneer incasseren jullie? 

Bij de aanschaf van je nieuwe abonnement incasseren we, automatisch, per maand vanaf de startdatum abonnement.  

Hoe gaan jullie om met prijswijzigingen? 

De universiteit bepaalt elk jaar begin augustus wat de nieuwe prijzen voor het volgende kalenderjaar worden. Vanaf september gelden de nieuwe tarieven. De nieuwe prijzen worden twee weken van tevoren bekend gemaakt. 

Waarom moet ik twee keer mijn gegevens invullen als ik voor het eerst een incasso abonnement afsluit? 

Helaas kan dat niet anders. Je moet ons machtigen om geld van je rekening af te kunnen schrijven. Om ervoor te zorgen dat dit goed gaat, moet het via een apart formulier. 

Waar/hoe kan ik dit abonnement afsluiten? 

Je kan incasso abonnementen alleen online afsluiten. Het is niet mogelijk om dit bij de recepties van het Sportcentrum VU te doen omdat je via het online formulier aan moet geven dat het Sportcentrum VU het abonnementsgeld mag incasseren. 

Betaal ik administratie kosten?

Ja, we vragen € 25,- administratie kosten bij het afsluiten van een incasso abonnement.
Deze kosten zijn in het maandbedrag verwerkt.

Mijn automatische incasso werkt niet/wordt niet geaccepteerd, wat moet ik nu doen?  

Neem even contact met ons op via info@sportcentrumvu.nl en leg de situatie uit, wij nemen dan contact met je op. 

Vragen over fitness / groepslessen
Voor welke groepslessen moet ik reserveren?

Er hoeft alleen voor Hyrox, Paaldansen, Spinning en Rythm Ride gereserveerd te worden, de gereserveerde plaats is tot 5 minuten voor aanvang van de les geldig.
Daarna kan/mag iedereen gebruik maken van de niet geclaimde plekken.  

Wat heb ik nodig bij de groepslessen?

Veel materialen zijn in de studio aanwezig, behalve een mat. Neem je eigen mat mee wanneer er oefeningen op de grond gedaan worden. 
Bij Yoga is het zelfs verplicht om een mat mee te nemen i.v.m. veiligheid. 

Wat zijn de voorschriften voor het gebruik van de fitness faciliteiten?
  • Iedere sporter brengt altijd een eigen handdoek mee.
  • Draag sportkleding en sportschoenen (geen buiten schoenen).
  • Hou rekening met je mede sporters bij het gebruik van de apparaten.
  • De overige voorschriften kan je hier vinden.
Wat heb ik nodig bij vechtsporten?

Bokshandschoenen en scheenbeschermers kun je lenen, die zijn aanwezig in de studio.
Een tok en een bitje moet je zelf meenemen, met name bij ‘sparren’.
Niet in alle lessen is sparren een onderdeel, vraag de docent wat jij kan doen als jij niet wilt sparren.   

Wat is het niveau van de groepslessen?

Alle niveaus zijn welkom, tenzij anders vermeld bij de beschrijving op onze site. 

Overige vragen
Hoe kan ik een zaal huren?

Stuur mail naar info@sportcentrumvu.nl met daarin de dag, de tijd en welke zaal je wil huren en wat je daar voor activiteit je wil gaan doen. 

Printen van een factuur

Het is nu mogelijk om de factuur van je abonnement zelf af te drukken.

Wanneer je inlogt op het klantenportaal: https://portal.sportcentrumvu.nl/

  • Klik dan rechtsboven in je scherm op je naam.
  • Kies: Mijn aankopen
  • Kies: Aankopen
  • Zoek de laatste aankoop op door op de datumbutton te klikken net
    zolang tot de gewenste aankoop verschijnt.
  • Klik vervolgens op de knop: Order

De factuur wordt aangemaakt als .pdf en kun je downloaden op je apparaat.

 

Vragen over de App van het Sportcentrum
Waar kan ik de App van het Sportcentrum downloaden?

Voor android telefoons: Klik hier voor Android
Voor IOS telefoons: Klik hier voor IOS

Ik heb de app gedownload maar als ik inlog krijg ik een foutmelding, wat nu?

Mogelijk sta je met een ander emailadres in ons bestand.
Neem hiervoor contact op met onze balie info@sportcentrumvu.nl of ga even langs bij de balie op OZW of Uilenstede. 

Moet ik een nieuw account aanmaken als ik de app heb gedownload?

Nee, als je een abonnement hebt bij het Sportcentrum VU heb je automatisch een account. De inlognaam is het e-mailadres waarmee je een account aangemaakt hebt.
Als je het wachtwoord niet meer weet maak dan een nieuwe aan via:https://portal.sportcentrumvu.nl/pages/forgot-password 

Ik heb een geldig abonnement, hoe kan ik de QR-code scannen voor toegang tot het Sportcentrum?

De QR-code kan je scannen door eerst de App van het sportcentrum te installeren, daarna moet je inloggen en kan je via het 'scan’ knopje onderaan de App de QR-code scannen. 

Ik ben mijn wachtwoord kwijt om in het portaal / APP in te loggen, wat te doen?

In het inlogscherm staat een link om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Deze wordt gestuurd naar het e-mailadres waarmee je geregistreerd staat. 
 

Scroll to top